ارائه دانشنامه‌‌ای پيرامون وجود مبارک پيامبر اسلام(ص) ضروري است

۲۷ آذر ۱۳۹۶

۱۶:۴۵

۳,۳۵۹

خلاصه خبر :
مصاحبه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در حاشيه ديدار از سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامي قم 96/9/27
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

توفیقی حاصل شد خدمت محققین و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علميه قم برسم و از نزدیک آثار پژوهشی فاخری را که در این دو دهه، مخصوصاً در این چند سال اخیر، به جامعه پژوهشی و تحقیقاتی ارائه داده‌اند ببینم.

انصافاً در ابعاد مختلف آثار خیلی خوبی را مشاهده مي‌کنيم.

در واحد پژوهش‌هاي قرآني، تحقيقات و تأليفات خیلی خوب در مباحث قرآنی انجام شده است.

در مباحث فقهی، اصولی، کلامی، اجتماعی، سیاسی، هم انصافاً کارهای بزرگی می‌کنند.

من به سهم خودم از مسئولين و پژوهشگران دفتر محترم تبلیغات اسلامي، خصوصاً برادر بزرگوارمان جناب حجت الاسلام و المسلمین واعظی و دوستانشان تشکر می‌کنم.

* چه پیشنهاداتی راجع به این حرکتی که شروع شده داريد؟

برخی از پیشنهادها را موقع بازدید به صاحبان غرفه عرض کردم، مثلاً ما الآن دانشنامه‌های خیلی خوبی درباره ائمه اطهار(عليهم السلام) داریم، مراکز دیگر هم زحمت کشیده‌اند، ولی برای وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) یک دانشنامه‌ی کامل قابل عرضه به دنیا نداریم. اهل سنت هم در این جهت خیلی کار نکرده‌اند، فقط یک کارهای محدودی انجام شده است.

هم‌چنين این پیشنهاد را نسبت به پژوهش در مباحث کلیدی اجتهاد ارائه نمودم، نظير مباحث مربوط به حکم، اقسام حکم، حقیقت حکم، فرق بین احکام عقلی و شرعی که روی اینها باید کارهاي گسترده‌اي انجام شود.

اینها مباحث کلیدی است که فضلای و اساتید ما در حوزه به آن نیاز دارند. حتي ما در متون درسی نیاز به این تحقیقات داریم.

إن شاء الله موفق باشید.

برچسب ها :

مصاحبه فاضل لنکراني سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامي قم نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامي قم دفتر تبلیغات اسلامي قم دانشنامه پيامبر اسلام(ص)